YAZILARIMIN BAŞLIĞINA TIKLAYIP YORUM YAZMAYI UNUTMAYIN LÜTFEN

15 Haziran 2013 Cumartesi

Buzdolablarında Elektrik Tasarrufu

      Bugün 2-3 tane teknoloji mağazası dolaşmam gerekiyordu.Buzdolabına ihtiyaç vardı.Her zaman faketmediğim konularda bilmediklerimi gördüm veya işittim.Kullandığımız elektrikli alatler veya elektronik ev aletlerinde elekrik tasarrufunun ne kadar fark edici olduğunu öğrendim.Genelde ürünün tasarruf etme özelliğinden çok dış görünüşüne büyüklüğüne bakarız.Anlasakta anlamasakta gayri ihtiyari olarak dolaba yaklaşınca hemen kapaklarını açıp içerisine bir göz atarız.Kapak üzerindeki yazıları ise okusakta anlamayız..Bir kısmını anlarız ama teknik kısımları ve sayıların bazılarının neyi ifade ettiğini bilmeyiz.Bugün A+,A++,A+++,B,C, gibi harf ve şekillerin tam olarak ne ifade ettiğini öğrendim.Ayrıca her bir tasarrufu ifade eden şekiller arasında dikakte alınacak farklar olduğunuda öğrendim.Dediğim gibi azımsanacak farklar değilmiş.Örneğin buzdolabının büyüklüğünede bağlı olarak bir A+++  ile  A+ arasında aylık ortalama5 tl ye yakın fark var.
     Tasaruf açısından bunlar yaygınlaşması için teşvik edici özellikler ve fiyatlar uygulanmalıdır. Yorgun dünyamızda bu tür tasarrufların çok büyük önemi vardır.

                                                                                                            Murat TÜRKAN
                                                                                                                 Blog Sahibi

   BU SAYFADA GÜNLÜK TEKNOLOJİ ÜRÜNLERİNDEN VE HABERLERİNDEN DE BAHSEDECEĞİM.TANITIMLARINI YAPACAĞIM..BİLGİLER AKTARACAĞIM

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

kardeş blog