YAZILARIMIN BAŞLIĞINA TIKLAYIP YORUM YAZMAYI UNUTMAYIN LÜTFEN

20 Haziran 2013 Perşembe


Çocuklarla Doğru İletişim Kurmanın Önemi


Hepimiz çocuklarımızı çok sevdiğimizi onlara kıyamadığımızı hatta onlar benim herşeyimdir deriz. Peki verdiğimiz bu değer sadece dudaktamı kalıyor yokse dudaktan kalbe iniyormu ? Bana göre dudaktan kalbe inmeyen bir sevgi bir kıymet vermenin bir anlamı yok. Sevdiğimizi ona değer verdiğimizi göstermenin en güzel yolunu biliyormusunuz? Hem de çok ucuz bir yok hatta ücretsiz...

ÇOCUĞUMUZUN FİKİRLERİNE SÖZLERİNE DEĞER VERMEK
Kendisi konuştuğunda babası annesi yada başka bir büyüğünün kendisini dinlediğini gören çocuklar sözlerine değer verildiğini kendisine önem verildiğini düşünecektir. Ama ebeveynlerin bu konuda dikkat etmesi gereken bir husus var ki o da

dinlerken yapmacık olmamak samimi olmaktır. Dinlerken bakışlarını çocuktan uzun süreli kaçırmamalıdır. Bu durumda olan bir çocuk ebeveyninin aslında kendisini dinlemek istemediğini sadece mecbur olduğu için dinliyor gibi davrandığını düşünecektir. Mesleğimin sınıf öğretmenliği olduğunu ilk makalemde belirtmiştim. Mesleğimi icra ederkende bu durumla sık sık karşılaşmaktayım. Yanıma gelen bir öğrencim bana bir sorununu anlatırken yada farklı bir konuda fikrini söylerken o an b oş bulunup, kafamaı kaldırmadan önümdeki bir şeye bakmaya devam ederek öğrenciye'hı hı ...evettt...tamam..''gibi kısa ama anlamsız cevaplar verip,durumu farkediverip kafamı kaldırıp öğrencime baktığimda öğrencimin bana donuk donuk baktığını görüyorum.O an anlıyorum ki öğrencimin anlatmak istediği konu onun için çok önemli.

Böyle durumlarda empati de kurabiliriz. Çocuğumuzla konuşurken onu yeterince önemsiyerek dinlemediğimiz de empati kurup kendimizi onun yerine koyalım.. Resmi bir daireye gittiğini düşünün siz önemli bir konudan bahsederken karşınızda ki kişinin sizi çokta ciddi dinlemediğini düşünün, tepkiniz nasıl olurdu.Ben söyleyeyim o an o kişi bir kaşık suda boğabilirsiniz. Hele bir de konunun çok fazla önemli bir konu olduğunu düşünün sizi dinlemediği gibi bir de yanındaki diğer çalışanla konuşup gülüşüyorlar. O an ipler kopar neredeyse kavga edecek yer ararken bulmuş gibi olursunuz. Bu örnekten sonra çocuğunuz sizle konuşurken hala onu ciddiyetle dinlememeye kararlımısınız.

Unutmayın ki kendisine değer verilmeyen bir çocuk bir süre sonra sessiz içe kapanık bir çocuk olacaktır. Bazende tam tersi birden agresifleşecektir. Ona güzel davranışlar öğretmek adına anlatmak istediklerinizi dinlemek istemeyecektir.

Bir gün de 24 saat vardır. Yine bir günde 24x60=1440 dakika vardır.Bu 1440 dakikanın sadece 60 dakikasını çocuğumuza yada çocuklarımıza ayırmış olsak kaybettiğimiz 60 dakika olmayacaktır KAZANDIĞIMIZ EN BÜYÜK YATIRIMIMIZ OLAN ÇOCUKLARIMIZ OLACAKTIR.

Konuştuğu konu sizin için çok önemli olmayabilir ama onun için önemlidir. Yanınıza gelip bir şarkıcıdan mesela size Tarkan dan bahsettiğini düşünün ''baba/anne Ttnet Müziktan Tarkan'ın şarkısını dinledim.şöyle güzeldi böyle güzeldi sen hiç dinledin mi? ''diye konuştuğunu düşünün sizin için belkide pek önemi yok ama buna şöyle cevap verdiğinizi düşünün. Oğlum/kızım ben Ttnet Müzik ten hiç müzik dinlemedim Tarkan'ı da pek sevmem. Bu şekilde konuşursanız paylaşacak birşeyiniz kalmamıştır. Şimdi de şu şekilde cevap verdiğinizi düşünelim''Oğlum/kızım Ttnet Müziği bilmiyorum ama sen söyleyince merak ettim. Tarkan'ın şarkılarını seviyormusun? İiletişim kurulmaya başlandı.Çocuğunuzun kalbine girdiniz bile Çünkü sizle ortak bir konudan konuştuğunuzu düşünüyor ve babası/annesi kendisinin ilgilendiği bir alandan sohbet ediyor kısacık cevaplarla sohbeti bitirmedi aksine uzatıyor. Çocuğunuz başlayacak sizinle koyu bir sohbete..
Bu makalenin devamı niteliğinde olan ÇOCUKLARDA ÖZGÜVEN konusunu bir sonraki makalemde anlatacağım.

FİNELİNE (Blog Yazarı)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

kardeş blog